söndag 17 april 2011

Äppelblommor och citronfjärilar

Min yngsta dotter fyllde 2 år i lördags så vi hade stort kalas för att fira. Jag bakade en del såklart, bl a kladdkakemuffins, chokladbollar, kolakakor, drömmar och chokladsnittar. Det blev även ett nytt försök på citron och vallmofrökaka, den blev mycket bättre denna gång. Tårtan blev hastigt dekorerad så därför han jag inte riktigt lägga den tid på den som jag ville och resultatet blev därför inte så bra som jag hade velat ha det. Den fick blir vårgrön med rosa äppelblommor och gula fjärilar på. Tårtan är bakad på ljusa bottnar och fylld med lemoncurd och vaniljkräm med mango och hallon bitar i den nedre, den övre hade lemon curd och hallon/blåbärfyllning. Ha det gott allihopa och njut ordentligt av vårsolen, det ska jag göra! Madde


3 kommentarer:

  1. Åh! Vilket mysigt kakbord! Färgglatt och härligt!

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilka fantastiskt fina tårtor du gör!
    Hälsningar Carro

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket till er båda, alltid lika roligt att höra att andra tycker om det jag gör.
    Hälsningar Madde

    SvaraRadera