måndag 8 augusti 2011

Bröllopstårta till Johan och Therese

I lördags gifte sig våra goda vänner Johan och Therese, på en kulle i Hjorthagen med utsikt över Gripsholms Slott. Det var en helt underbar dag i kärlekens anda och jag hade fått äran att baka bröllopstårtan. Brudparets önskemål var en limegrön tårta med cerise och röda blommor samt svarta och vita fjärilar, istället för ett brudpar så ville de ha en manlig och kvinnlig fjäril i svart och vitt på toppen. Som fyllning i tårtan ville de ha blåbär, vit choklad och citron så jag gjorde ljusa bottnar som jag fyllde med blåbärsmousse, citronmousse, vit choklad ganache och rårörda blåbär, tårtan är sen spacklad med vit choklad smörkräm och täckt med hemgjord sp.
Dekorationer i flowerpaste och sockerkulor, hjärtana på fjärilarna är kristyr och på några av fjärilarna har jag målat med pulverfärg för att få den svartvita effekten.
Tyvärr är bilderna inte de bästa men jag blev väldigt nöjd med denna tårta och även brudparet var nöjda.
Det var en fantastisk dag och jag önskar brudparet all lycka i framtiden!









1 kommentar:

  1. ny toppen tävling hos mig där man kan vinna rå bra sprits set med recept och allt i en snygg plåtbox. tänkte det kanske kunde vara nåt för dig som älskar att baka precis som mig

    http://ikoketmedchanette.blogg.se/2011/august/vinn-sprits-set-med-box-har.html

    SvaraRadera