söndag 27 december 2009

God fortsättning!

God fortsättning allihopa! Det har varit lite lugnt på tårtfronten nu ett tag tyvärr, eller faktist på bakandet överhuvudtaget, det har varit en del tråkigheter här hemma som nu börjar ordna upp sig som tur är. Men några bilder har jag att visa i alla fall. Lucia helgen hade vi besök av goda vänner vars dotter Mollie precis hade fyllt 5 så då passade jag på att göra en tårta såklart, det är blandade bottnar, den längst ner är en kladdkaka och övriga tre är ljusa och jag fyllde med mango-passions mousse, vit toblerone mousse och lite lingon. Den är täckt m extravit kavlingsmarsipan och dekorationer gjorda i flowerpaste.



I november gjorde jag en tårta bara för att:-) Inspirerad av färger från en kudde på Indiska men det blev inte som tanken var i mitt huvud men den fick duga. Det är mörka bottnar m hallon och mörk chokladmousse täckt med hemmagjord sugarpaste

Och såklart har jag gjort ett peparkakshus, det är ett måste hos oss till julen:-)

Så där ja, lite bilder blev det i alla fall. Ha det gott allihopa!
Jag önskar er alla ett gott slut på året och ett
Gott Nytt År!!

1 kommentar: